סופר דסק | ריהוט משרדי
ריהוט משרדי - ארגונומיה + נוחות = יעילות

ריהוט משרדי - ארגונומיה + נוחות = יעילות



ריהוט משרדי | סופר דסקיותר ממחצית משעות העירות שלנו אנחנו מבלים בעבודתנו, כך שניתן לומר, כי ריהוט משרדי הוא הריהוט המשפיע על בריאות הגב, השלד והשרירים שלנו יותר מכל ריהוט אחר אותו אנחנו מכירים. לכן, כאשר בחירת ריהוט משרדי נמצאת על הפרק, כתנאי סף, יש למקד את החיפוש בחנויות המתמחות בריהוט מסוג זה, כמו סופר דסק, למשל, ולא להסתפק בחברות שמציעות את הריהוט המשרדי כבדרך אגב, או כשירות נוסף ללקוחותיהם ("קנה סלון, קבל כסא מנהלים מפנק כבונוס" או הצעות דומות לכך).

ריהוט משרדי - מדוע, בעצם, הוא כל כך חשוב?

מרבית העובדים במשרדים יושבים כל היום. בין אם הם עוסקים בעבודתם מול המחשב, קבלת לקוחות, שיחות טלפון נכנסות או שיחות יוצאות, הם מול עמדת העבודה שלהם, יושבים על הכסא. מאחר ומדובר בשמונה או בתשע שעות כמעט רציפות, לנתונים כמו מול איזו עמדת עבודה הם יושבים ועל איזה כסא הם יושבים, ישנה חשיבות מרובה. יתרה מכך, השפעתו של הריהוט המשרדי על טיב העבודה והתפוקה הינה עובדה שהוכחה באינספור מחקרים. התובנה הייתה אחת וחד משמעית - ישנו קשר ישיר בין הריהוט המשרדי לתפוקה של העובדים במשרד.

ארגונומיה ונוחות

אבל, ריהוט משרדי, כמו כסאות המתנה, איננו מתייחס רק לתחושתם הנוכחית של העובדים ולתפוקה שלהם ברגע זה, אלא יש לו השלכות אחרות, אפילו עקיפות ובעלות טווח רחוק יותר. השלכות אלה יכולות לבוא לביטוי בכמה מישורים. למשל, עובד שלא נוח לו בכיסאו הוא עובד קצר רוח, ממורמר ועצבני, וגם היחס שהוא נותן לקולגות, ללקוחות או לספקים מולם הוא עובד, יהיה בהתאם לכך. מה שיגרום לחיכוכים בתוך המשרד ולפגיעה במוניטין של העסק. רוצים להתמקד דווקא באספקט החומרי יותר? בבקשה - כאבי גב נחשבים לאחת מהסיבות נפוצות ביותר שבגללן נעדרים עובדים ממקום עבודתם. ימי מחלה אלה פירושם פגיעה פיננסית בעסק, מכיוון שמחסור בכוח אדם מחלק את הנטל בין העובדים הנותרים, והוא עלול לגרום גם לקריסתם של אלה בהמשך.

 

מחקרים הוכיחו זה מכבר שלסביבת העבודה יש השפעה לא מעטה על שביעות רצונם של העובדים ממקום העבודה ורמת הפרודוקטיביות שלהם. לפיכך, במידה והחלטתם על פתיחת משרד חדש או רענון המשרד מבחינת הנראות, מוטב שהדבר ייעשה בסיועה של חברה מקצועית המתמחה בתחום עיצוב הפנים לעסקים, מה שמבטיח סביבת עבודה אופטימלית המתאפיינת בריהוט משרדי ארגונומי, פתרונות אחסון חכמים, שימוש בחומרים מאיכות גבוהה, עיצוב אלגנטי מוקפד וכן הלאה.

 

אנשי הצוות המקצועי מבית חברת סופר דסק מציינים שתכנון משרדים מתחיל באפיון מדויק של צורכי הלקוח הפוטנציאלי ובית העסק וכרוך בהתייחסות למכלול פרמטרים, כגון גודל המשרד, כמות העובדים, היקף זרימת הלקוחות הצפויה וכדומה.

 

אפיון בית העסק להבנת צרכיו האינדיבידואליים

מחברת סופר דסק מוסיפים שבמהלך התכנון יש להתייחס גם לאופיו של בית העסק, צורכי האחסון והסגנון שבו מתנהלת העבודה, כשאפיון בית העסק נועד ולהבנת צרכיו האינדיבידואליים. הדבר מסייע לבחירת הקו העיצובי המנחה וריהוט משרדי שעונה מחד על הצרכים הפונקציונליים, תוך התייחסות לגודל החלל הפנימי ולחלוקה נכונה שלו, ובו זמנית גם תואם את המיתוג, את האווירה הספציפית וכן את המסרים השיווקיים הגלויים והסמויים שהמשרד מעוניין לשדר.

 

כמו כן, במהלך התכנון חשוב להקפיד שלא להעמיס יתר על המידה את חללי המקום בריהוט משרדי בלתי נחוץ מיותר, שלא זו בלבד שהוא תופס מקום ונפח, אלא גם עשוי להשרות על הסביבה אווירה מחניקה ודחוסה.

 

איכות החומרים ועמידות לאורך זמן

מחברת סופר דסק מציינים שהכלל נכון לגבי כל חלל פנימי ובכל גודל אבל רלוונטי אפילו יותר כשמדובר במשרדים קטנים. ניתן למצוא כיום ריהוט משרדי שמציע פתרונות אחסון חכמים ויעילים, המסייעים משמעותית לשמירה על הסדר והארגון, מה שתורם להקניית תחושת מרחב והרמוניה עיצובית. מדגיש נוסף שכדאי לשים עליו את הדעת נוגע לאיכות החומרים ועמידות לאורך זמן.

 

מאחר והעבודה המשרדית בעלת אופי יושבני וכרוכה בישיבה ממושכת מול צג המחשב, מוטב שלא להתפשר על ריהוט משרדי מאיכות ירודה ושאינו מותאם, אשר עלול לאורך זמן לגרום לנזקי גוף מצטברים ולפגוע בתפוקה, אלא להעדיף רהיטים ארגונומיים המותאמים אופטימלית הן לעובדים והן לסביבת העבודה ומאפשרים שמירה על סגנון עבודה נכון ובריא.