סופר דסק | ריהוט משרדי
המדריך לבחירת כיסאות המתנה

המדריך לבחירת כיסאות המתנה



 

כיסאות המתנהפינות המתנה מהוות אזור המתנה של לקוחות, ספקים, אורחים ומבקרים, והן שכיחות מאוד במרפאות, משרדים ועסקים נותני שירותים. בשנים האחרונות מוטמעת ההבנה שפינות המתנה צריכות להיות מזמינות ונעימות, עם כיסאות המתנה נינוחים, טלוויזיה, עיתונים ומגזינים, זאת במטרה ליצור בקרב אלו שממתינים חוויה טובה וחיובית ולאפשר להם להעביר את זמן ביתר קלות, ובפרט כשמדובר במקום שנדרשת בו המתנה ממושכת.

 

מבית חברת סופרדסק מציינים שבמקומות רבים כולל כיום אזור ההמתנה גם עמדת קפה עם מכונת קפה איכותית ובר מים קרים, או לחלופין מייחם וכוסות קלקר להכנה עצמית של נס קפה או תה, השקעה שנועדה לפנק את הלקוחות ולהפוך את פסק הזמן שנכפה עליהם לזמן איכות מרגיע.

 

חדר ההמתנה כחלון הראווה של בית העסק

חדרי ההמתנה עם ספסלים ממתכת או כיסאות המתנה מפלסטיק ונטולי משענת, מהווים כיום מחזה נדיר למדי, שכן יותר ויותר בתי עסקים מכל ענפי המשק למיניהם, מבינים שהם חייבים להשקיע הרבה מאוד כדי להפוך את חווית ההמתנה לנוחה ונעימה במידת האפשר כחלק משיפור חווית השירות, מכיוון שחדר ההמתנה הוא הדבר הראשון שהלקוח, למעשה, פוגש.

 

לפיכך הוא משמש כמעין כרטיס ביקור או חלון הראווה של בית העסק. לפיכך, שדרוג פינת המתנה מהווה הזדמנות לבדל את בית העסק מעסקים מתחרים, ולהפוך את השהייה במקום כאמצעי תדמיתי מקדם וממנף, זאת בהשקעה קטנה יחסית. מחברת סופרדסק מסבירים שהצעד הראשון בתהליך התכנוני כולל פילוח ואפיון קהל היעד בהתאם לאופיו של בית העסק והשירות שהוא מספק.

 

עיצוב פינת ההמתנה בהתאם לרושם התדמיתי שמעוניינים ליצור בקרב הלקוחות

מחברת סופרדסק מוסיפים שהשלב הבא בתהליך התכנוני נוגע לרושם שמעוניינים ליצור בקרב הלקוחות, בין אם תדמית אלגנטית ויוקרה מוקפדת, או לחלופין עממית יותר. פינות ישיבה וכיסאות המתנה מהווים ענף בפני עצמו, עם שלל בלתי נדלה של מוצרים ברמות מחיר שונות.

 

במידה ומדובר בחדר המתנה של קליניקה רפואית הזקוק לריהוט כמו כיסאות המתנה, אזי מומלץ לעצב אותה בסגנון מינימליסטי נקי ובגוונים מרגיעים ובהירים, שמשדרים רוגע, שלווה ותחושה של ניקיון, בעוד שבמידה ומדובר בפינת המתנה במשרד עורכי דין או רואי חשבון, כדאי דווקא להקנות למקום אווירה מכובדת בעזרת כורסאות עור רכות וספות מסיביות מעץ מלא.

עם זאת, במקרים של כיסאות אורח המיועדים לאולמות וחדרי הרצאות, רצוי להעדיף כיסאות קלי משקל הנערמים זה על זה, שחוסכים באופן זה בשטח האחסון ושניתן לנייד ממקום למקום.

רוצים להעניק ללקוחותיכם חווית שירות חיובית? כך תבחרו כיסאות המתנה
בעלי עסק נותן שירות? משרד או מרפאה? מעוניינים להזמין כיסאות לפינת ההמתנה אבל מתקשים בבחירה? 

אנשי הצוות המקצועי מבית חברת סופר דסק מציינים שבהגיעם לבחור כיסאות המתנה, נוטים בעלי העסקים להציב את ההיבט הכלכלי בראש רשימת השיקולים להעדיף כיסאות שמתאפיינים בפשטות ומחיר זול, כמו לדוגמה כיסאות מפלסטיק, כיסאות מעץ וספסלים ממתכת, לרוב ללא ריפוד, ללא מנגנוני כוונון ושאינם מותאמים לישיבה ממושכת. 

יחד עם זאת, אזור ההמתנה הוא הדבר הראשון אותו פוגשים הלקוחות בהגיעם לבית עסק, ולפיכך משמש כמעין חלון ראווה של המקום, ובפרט כשמדובר במקומות הכרוכים בהמתנה ממושכת עד למתן השירות. כך שבמידה ומעוניינים להותיר בקרב הלקוחות רושם ראשוני חיובי, חשוב להשקיע זמן ומחשבה בעיצוב עמדת ההמתנה של בית העסק.

 

התאמת הכיסאות לכמות הלקוחות, גודל החלל וזמן ההמתנה 


חשוב להקפיד שחלל ההמתנה, ובתוך כל גם כיסאות המתנה, יהוו חלק מהקו העיצובי הכללי של בית העסק. וישקפו את תדמיתו של המקום, כמו למשל כורסאות עור רכות ואו ספות אלגנטיות מעץ מלא להקניית אווירה יוקרתית ומכובדת במשרד בוטיק של עורכי דין או רואי חשבון. 

מנגד, ריהוט בעיצוב מינימליסטי נקי בגוונים בהירים עשוי להתאים במיוחד לפינת המתנה של קליניקה רפואית, מאחר והוא יתרום להקניית אווירה שלווה ורוגעת ותחושה של סטריליות וניקיון. 

ככלל, עוד בטרם ההגעה לשלב סקר השווקים, כדאי לבחון את גודל החלל המשמש כחדר המתנה ולהעריך את זמן ההמתנה המשוער ומספר הממתינים הממוצע שעתיד לשהות במקום בשעות קבלת הקהל. הנתונים הללו יסייעו בבחירת כיסאות המתנה המותאמים פרופורציונלית לכמות הלקוחות, גודל החלל וזמן ההמתנה.

 

התאמת הכיסאות לקהל היעד


שיקול נוסף ששווה התייחסות במהלך בחירת כיסאות המתנה נוגע להתאמתו לקהל היעד. לדוגמה, בארגונים המספקים שירותים לאוכלוסיה מבוגרת בגיל הזהב, מוטב להעדיף כיסאות יציבים עם משענות ידיים, זאת כדי לאפשר ללקוחות המבוגרים להתיישב ולקום מהכיסא בקלות ובצורה בטוחה. 

במקומות כמו קליניקות המתמקדות בטיפול בפעוטות וילדים כדאי לשלב בפינות ההמתנה גם כיסאות המותאמים לממדיהם ומעוצבים בצורה מזמינה ובגוונים ססגוניים. 

באופן כללי, חשוב שהפינה תהיה מעוצבת בדרך שמקלה על הלקוחות בזמן ההמתנה לקבלת השירות, זאת על ידי הצבת מתקן מים בסמוך לכיסאות המתנה, התקנת מסך טלוויזיה ואו שולחן עם עיתונים ומגזינים, פרטים קטנים שיש בהם כדי לטעת בקרב הלקוחות חווית שירות חיובית ורושם טוב.