סופר דסק | ריהוט משרדי
המדריך המלא: איך לבחור כיסאות משרדיים

המדריך המלא: איך לבחור כיסאות משרדיים



כסאות משרדייםפותחים משרד חדש? משדרגים את המשרד הקיים? מתעתדים לרכוש כיסאות משרדיים? מטבע הדברים, כל משרד נדרש לריהוט, ומוטב שיהיה זה ריהוט מרשים, כזה המותיר רושם חיובי בקרב באי המקום והלקוחות, ובפרט כשמדובר בלקוחות חדשים ולקוחות פוטנציאליים. יחד עם זאת, חשוב לא פחות לשים את הדעת על נושא הבריאות והנוחות. 

שתי המילים הללו המצורפות יחדיו יוצרות את מושג "ארגונומיה", מושג שזוכה בשנים האחרונות למודעות והכרה הולכת ומתרחבת בכול תחומי החיים. אנשי הצוות המקצועי של חברת סופר דסק מציינים שבעידן המודרני מתאפיין עולם העבודה בישיבה ממושכת מול מסך המחשב, כשלא אחת, עשויות שעות העבודה במגזרים מסוימים להסתכם ב- 10 עד 12 שעות, ולעתים אף למעלה מזה.

השלכותיה של ישיבה ממושכת מעל לכיסאות שאינם מותאמים


בישיבה ממושכת מעל לכיסאות משרדיים שאינם מותאמים, זרימת הדם בגוף מואטת, משקל הגוף יוצר עומס על פלג הגוף התחתון ומופעל לחץ עודף על שרירי הגב, המפרקים, המותניים וחוליות הצוואר. כמו כן, ישיבה ממושכת מעלה את הסיכון למגוון רחב של דלקות ומחלות שונות, החל מבעיות אורתופדיות ומחלת הסוכרת ועד למחלות לב וכלי דם. 

מעבר לכך, מחקרים שנעשו בתחום הוכיחו שישיבה מעל לכיסא ארגונומי המותאם לממדי גופו ומשקלו של העובד, מפחית את תחושת העייפות ומגדיל משמעותית את האנרגטיות והפרודוקטיביות שלו ותפוקת עבודתו, כך שמומלץ להעדיף ולרכוש כיסאות משרדיים איכותיים, כאלו המאפשרים ישיבה נינוחה לאורך זמן והפקת המיטב מהעבודה.

טיפים לבחירת כיסאות משרדיים 


בהגיענו לבחור כיסאות משרדיים, כדאי למקד את הדעת בכמה פרמטרים, שאחד החשובים ביותר נוגע ליכולת לכוונן את גובה הכיסא. מומלץ להעדיף כיסא המתאפיין במנגנון פניאומטי שבאמצעותו ניתן לשלוט על גובה הכיסא ולהתאימו באופן אופטימלי לאדם העושה בו שימוש. חשוב לכוונן את הכיסא לגובה המאפשר מגע בין כפות הרגליים והרצפה. 

בנוסף, רצוי לבחור בכיסא בעל משענות יד מתכווננות, מה שמאפשר התאמה נכונה בין גובה המשתמש בכיסא לגובה השולחן. חשוב גם שהמושב יהיה נוח וכן שהמשענת תהייה מותאמת לקימור הגב ותאפשר כוונון זווית הגב, מה שיתרום לנוחות ולהפחתת העומס מעל לגב התחתון. מאחר והכיסאות אלמנט עם נראות בולטת, חשוב להשקיע בבחירת כיסאות המותאמים בהיבט העיצובי לאופי המשרד. ואולם, מוטב שלא להתפשר על ארגונומיה לטובת המראה העיצובי המרשים.