פותחים משרד חדש? מרפאה? כיום אין עוררין על כך שאזור המתנה במשרדים, מרפאות ובתי עסק נותני שירותים מהווה כמעין כרטיס ביקור של המקום, ובפרט במקומות שנדרשת בהם המתנה ממושכת מצד לקוחות עד לקבלת השירות. בשנים האחרונות מחלחלת ההבנה בקרב ענפי עסקים שונים בנוגע לחשיבותן של פינות ההמתנה ותפקידן המשמעותי בקידום בית העסק.
אנשי הצוות המקצועי מבית חברת סופר דסק מציינים שניתן לראות כיום במקומות רבים פינות המתנה נעימות ומזמינות, שכוללות כיסאות המתנה רכים ונינוחים, כמו גם טלוויזיה, שולחן עם מגזינים ועיתונים וכדומה. הדבר מאפשר לאלו שממתינים להעביר את הזמן הזה ביתר קלות ולטעת בהם חוויה טובה וחיובית, מה שיגרום להם לרצות לשוב אל המקום במידה ויזדקקו בבוא העת לשירות נוסף.
אם בעבר היוו חדרי ההמתנה עם כיסאות המתנה מפלסטיק או ספסלים ממתכת וללא משענת מחזה נפוץ, שהרי בשנים האחרונות מדובר במחזה נדיר למדי, היות וכולם מבינים כיום שחווית המתנה חיובית ונעימה מהווה חלק בלתי נפרד משיפור חווית השירות.
יתרה מכך, מקומות רבים כיום לוקחים את ההכרה בחשיבותה של פינת המתנה צעד אחד קדימה, ומשדרגים אותה על ידי הוספת עמדת שתייה קרה ו\או חמה עם בר מים קרים, מכונת קפה איכותית או מייחם, חלב וכוסות חד פעמיות להכנה עצמית של קפה, תה או נס קפה. מדובר בהשקעה קטנה שמפנקת את הלקוחות הממתינים לשירות וגורמת לפסק הזמן שנכפה עליהם להפוך לזמן איכות.
מחברת סופר דסק מסבירים שהשלב ההתחלתי בתכנון פינת המתנה מעוצבת כרוך באפיון בית העסק בהתאם לשירות שהוא מספק, צורת העבודה במשרד והרושם התדמיתי שהוא מעוניין ליצור, תוך כדי פילוח קהל היעד הפוטנציאלי. שלב האפיון הנו הכרחי וחיוני במיוחד היות והוא מהווה קו מנחה ומסייע לבחירת הסגנון העיצובי הכללי של בית העסק.
לדוגמה, במידה ומדובר במשרד רואי חשבון או במשרד בעורכי דין, המעוניין לשדר ללקוחותיו תדמית של משרד בוטיק איכותי ומוקפד, ניתן להקנות למקום אווירה יוקרתית ומכובדת על ידי הוספת כיסאות המתנה אלגנטיים, ספות מסיביות מעץ מלא ו\או כורסאות עור רכות, בעוד שחדר המתנה בקליניקה רפואית תהייה עדיפות לסגנון נקי מינימליסטי בגוונים בהירים להקניית תחושה של ניקיון, שלווה ורוגע.